Prenumerera på USA-serier! Picasso Triggerfish  
Butiken | Beställningsvillkor | Månadens tips | USA-prenumerationer | Förvaring | Ordlista | Länkar | Sök
   Welcome to Seriebörsen! Bienvenu(e) à Seriebörsen!   

meny

 

E-post

 
EXIT: The Game
EXIT tillhör kategorin rymningsspel, ungefär som ett Escape Room i en ask. Spelaren eller spelarna ska ta sig ut ur ett rum eller en byggnad inom angiven tid (oftast en timme) genom att lösa pussel, knäcka koder och klura ut vad ledtrådarna betyder. Gnugga geniknölarna och utmana kreativiteten och slutledningsförmågan! EXIT-spelen kan bara spelas en gång, men ger en oförglömlig upplevelse. Vinnare av Kennerspiel des Jahres 2017.
         
EXIT: The Abandoned Cabin

EXIT: The Abandoned Cabin
(svårighetsgrad 2,5 av 5)

En sen kväll. Ni är på väg hemåt. Men bilen går sönder och ni måste söka skydd för natten. En övergiven stuga borde passa fint. Den är olåst och har plats för alla, perfekt! Men när ni vaknar på morgonen är dörren låst och fönstren är blockerade av järnstänger. Ni hittar en anteckningsbok och en märklig skiva. Kan ni lösa pusslen den galne stugägaren lämnade efter sig och ta er ut helskinnade?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:- / slut

 
       
EXIT: Dead Man on the Orient Express

EXIT: Dead Man on the Orient Express
(svårighetsgrad 4 av 5)

Det klassiska mordet på Orientexpressen i ny tappning! Ett ohyggligt brott har begåtts och den skyldige är kvar på tåget. Det är en kamp mot klockan för att pussla ihop alla ledtrådar innan tåget anländer till sin slutdestination. Gnugga de grå hjärncellerna så hårt ni kan, för om ni inte hittar den skyldige kommer han eller hon att fly så fort tåget stannar!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Forbidden Castle

EXIT: The Forbidden Castle
(svårighetsgrad 4 av 5)

Äntligen semester! I år tar ni tåget till en charmig by i bergen. Väl framme bläddrar ni igenom högen med reklam för olika lokala sevärdheter. Traktens medeltida slott låter värt att besöka, trots att broschyren ser närmast hemmagjord ut. Sagt och gjort, nästa dag tar ni er dit, men stället är öde. Utforska i lugn och ro? Perfekt. Tronen i audiensrummet är magnifik, men varför har dörrarna plötsligt gått i lås? Slottet var kanske inte en så god idé, trots allt. Och för att ta er ut måste ni tillsammans lösa alla pussel och gåtor, annars kommer slottets ägare att hålla er inlåsta för evigt!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Forgotten Island

EXIT: The Forgotten Island
(svårighetsgrad 3 av 5)

Lugnt hav. Solsken. Seglingsturen är underbar. Men mörka moln samlas vid horisonten och kommer hastigt på. Mörker och stiltje omsluter er segelbåt. En plötslig kastby kapsejsar båten och ni slås medvetslösa. När ni vaknar upp befinner ni er på en svart sandstrand. Av segelbåten finns inga spår. Ni hittar bara en mystisk bok och en kompass-skiva. En roddbåt kan bli räddningen, men den är fastkedjad vid en palm. Faktum är att allt ni hittar har kombinationslås på sig. Nu måste ni lösa gåtorna i boken och klura ut kombinationerna till låsen, annars är ni fast på ön!
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Mysterious Museum

EXIT: The Mysterious Museum
(svårighetsgrad 2 av 5)

Florens. En stad full av skatter. Ni är på besök i staden och tänker besöka Florens naturhistoriska museum, Museo di Storia Naturale di Firenze. Detta museum innehåller skatterna från det förlista skeppet Santa Maria. Men er lugna stund på museet spårar snabbt ur till ett fantastiskt äventyr! Kan ni lösa museets mysterier och hitta en väg ut?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Pharaoh's Tomb

EXIT: The Pharaoh's Tomb
(svårighetsgrad 4 av 5)

Utflykten till Konungarnas Sal är höjdpunkten på er semester i Egypten. Den grupp turister ni anslutit er till följer en guide in i gravarna. Men när ni kryper längs trånga passager och svänger åt fel håll tappar ni bort både guiden och resten av gruppen. Paniken stiger tills ni kommer fram till ett större rum och kan resa er upp. Fast rummet är en gravkammare, och plötsligt stängs den massiva stendörren bakom er! På golvet ligger en dammig anteckningsbok och en ålderdomlig skiva. Kan ni lösa gåtorna som en tidigare pyramidutforskare lämnat kvar och ta er ut ur gravkammaren?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Polar Station

EXIT: The Polar Station
(svårighetsgrad 3 av 5)

Ni ingår i ett stort forskarlag på Arktis, uppdelat på flera stationer. Ni undersöker klimatförändringar på Nordpolen under stor sekretess, och ni vet inte vilka de andra teamens uppdrag är. Faktum är att ett av teamen inte har hörts av på veckor. Plötsligt ljuder evakueringslarmet! Ni rusar till en dörr, men den har redan låsts automatiskt. Genom fönstren ser ni kollegor springa mot helikoptrarna. Övergivna hittar ni ett ventilationsschakt och kryper genom det till nästa station. Men dörrarna där är också låsta. Laboratoriet är sönderslaget. Vad hände här? Ni hittar en anteckningsbok och en märklig skiva. Har de något att göra med alla lås överallt? Kan ni fly om ni löser alla gåtor och hittar kombinationerna, eller blir ni fast här för evigt i kylan?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Secret Lab

EXIT: The Secret Lab
(svårighetsgrad 3,5 av 5)

Ni kommer på utsatt tid till rätt byggnad för att delta frivilligt i en medicinstudie. Ni hittar rätt våning och hittar det laboratorium där studien ska utföras. Men ingen annan verkar ha kommit i tid. Märkligt. En konstig ånga stiger upp ur ett provrör. Luktar den inte lite underligt? Ni sniffar misstänksamt och blir genast snurriga. När ni vaknar upp är dörren låst och ni hittar ett anteckningsblock och en märklig skiva. Kan ni lösa gåtorna och hitta nyckeln till dörren eller går ni samma öde till mötes som tidigare labbråttor?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Sinister Mansion

EXIT: The Sinister Mansion
(svårighetsgrad 3 av 5)

Party! Ni har bjudits in som gäster till ett hus som är stort som ett palats och ser fram emot besöket. Men när ni väl anländer tvingas ni ta del i ett makabert spel. Klockan går och tiden att lösa pusslen minskar snabbt. Kan ni fly från huset innan det är för sent?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
       
EXIT: The Sunken Treasure

EXIT: The Sunken Treasure
(svårighetsgrad 2 av 5)

Ni hissar segel och ger er av mot farliga farvatten för att leta efter sjunkna skatter. Målet är skeppet Santa Marias legendariska skatt. En bekant form syns på skärmen. Ett mystiskt skeppsvrak! Ni tar på er dykardräkterna och lämnar ytan för att undersöka det. Mörkret är kompakt nere vid vraket. Plötsligt går något väldigt snett och ni är fast i djupet! Kan ni lösa gåtorna och få med er skatten upp till ytan innan tiden är ute?
För 1-4 spelare, från 12 år. Regler på engelska.

200:-

 
         

    

Svenskt Manga USA-album USA-serier Begagnade album Samling styckas Serier på andra språk Nyinkommet Magic: the Gathering Kortspel Miniatyrspel Brädspel Förvaring Speltillbehör Prylar DVD & video Böcker Andra tidskrifter Köpes Lagerrensning